Som mobilitetspartner for Dansk Boldspils Union var Volkswagen med til at sende herrelandsholdet til EM-optakt i Tivoli mandag den 10. juni. Det skete ved, at Volkswagen fragtede spillerne fra basen i Helsingør til et stort event i Tivoli i forskellige biler fra den fuldelektriske ID.-serie.
Tivoli har i mange år været vært for store begivenheder for danskerne, men i år var det første gang, at danskerne kunne være med til at sende landsholdet godt af sted fra denne lokation. I forbindelse med EM i fodbold arrangerede DBU, mandag den 10. juni, en særlig karavane, hvor spillerne kørte fra Marienlyst til Tivoli i en karavane af ID.-elbiler. Og det var en kombination, der gav god mening:
"Det er et ideelt match for os som mobilitetspartner at supporte en EM-optakt som denne. Og det underbygger samtidig DBUs strategiske mål om at fokusere på grøn mobilitet. Hos os skal elbiler udgøre 70 procent af det totale salg i Europa inden 2030. Derfor er vi også enormt glade for at kunne sætte fokus på elektrificering under EM ved at supplere med vores elbiler," siger Michael Ebeling, adm. direktør for Volkswagen Danmark.
Volkswagens samarbejde med DBU rimer på begge parters dedikation til fællesskab, folkelighed og så passer det også ind i, at årets slutrunde spilles i Volkswagens hjemland, Tyskland.
Mere end et transportmiddel
Volkswagen har også søsat et nyt initiativ ved navn DinVogn, som Tivoli-indsatsen også afspejler. Det handler nemlig om, at Volkswagen biler ikke blot er et køretøj, men en stemningsskaber, der skal kunne bruges til flere settings. DinVogn-kampagnen ønsker at opfordre kunderne til at tænke over, hvad der gør en bil til netop deres egen DinVogn, og præsenterer et udvalg af autentiske historier fra ægte Volkswagen-ejere.
"Vores mission er at være mere end bare en bilproducent, men at vi også er en del af folks liv og deres rejser - lige fra hverdagsting som indkøb til EM i fodbold. DinVogn rulles egentlig først ud til september, men turen fra Marienlyst til Tivoli var en oplagt anledning, og vi ønskede, at Volkswagen var med til at markere starten på herrelandsholdets EM-eventyr og være med til at fejre de værdier, som både vi og fodbold repræsenterer, som er fællesskab, glæde og national stolthed,” siger Martin Orthmann Thorsen, salgs- og marketingschef i Volkswagen Danmark.
I karavanen deltog ID.4, ID.5, ID.7 og ID. Buzz, og de mange forskellige ID.-modeller i karavanen viser alsidigheden i Volkswagen udbud af fuldelektriske modeller. Volkswagen tilbyder elektrisk mobilitet i mange størrelser, former og priser, og gør på den måde elektrisk mobilitet tilgængelig for de mange
Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk